• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förutsättningar för samlingslån ?

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Sjukt bra jobbat som sagt??. Och jag har personligen aldrig haft några problem med lån som har legat utanför UC. Tvärtom borde ju långivarna vara mest mån om att pengarna går till just låninbetalningar så din ekonomi blir starkare och du har större chans att betala tillbaka. Värre om de går in och kollar och massa pengar har gått till spelbolag eller något liknande.
Hej
Tack blev själv överraskad nu försvinner en ff nästa vecka i samband uppdateringen och sen en den 26 e. Hade egentligen velat söka efter uppdateringen nästa vecka. Men vill vänta ut tills fyra stycken är kvar och då blir det 26 aug.
Jag hoppas få några erbjudande och att jag kommer under 4 i betyg.
Och att jag inte blir nekad om de kollar kontohistorik för jag har lån utanför UC på ca 95000 kr. Något spel har jag inte, men de kan ju se en massa småkrediter och då kanske de inte vill låna ut, så hoppas få något erbjudande från nån aktör som inte kollar mer än lönespecar för det kan jag lämna utan att vara orolig.
Jag vet inte om jag ska söka via Lendo eller Zmarta ? Tänkte söka på 350 000 kr har läst någonstans att man kan få fler erbjudande då. *
Så jag hoppas att det går vägen. Har kämpat med min UC som ett djur och orkar snart inte mer
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
yippie mitt UC gick från 7,5 till 4,9 då två förfrågningar försvann idag och nu är det sex förfrågningar kvar två försvinner i slutet av augusti, har gått från 50 till 4,9 på ett år.
Så får vi hoppas på det bästa.
Jag önskar så gärna att det går vägen och att inte bli nekad eller så för jag har lån utanför UC som kan ställa till det om de kollar kontohistorik. Så det är jag mest rädd för
Ja väldigt överraskad att det blev så bra, jag har under ett års tid inte gjort något annat än väntat ut förfrågningarna för att kunna ta ett samlingslån och få bort mina krediter hoppas det går vägen här nu i augusti, är så nervös och hoppas jag får något erbjudande och att jag inte blir nekad.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Håller mina tummar för att det går vägen.
Vill också säga att om du inte skulle få något erbjudande på 350k, be låneförmedlarna sänka till tex 250k och söka om genom att använda samma förfrågan.
Detta gjorde jag på ren chansning för ca 2år sedan och fick erbjudanden efter den ändringen.

Lycka till!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Håller mina tummar för att det går vägen.
Vill också säga att om du inte skulle få något erbjudande på 350k, be låneförmedlarna sänka till tex 250k och söka om genom att använda samma förfrågan.
Detta gjorde jag på ren chansning för ca 2år sedan och fick erbjudanden efter den ändringen.

Lycka till!
Tusen tack så mycket. Och bra tips det ska jag ha i åtanke. Men hoppas att UC blir ännu lite bättre än 4,9 det blev idag när två ff försvann. Så jag får vänta ytterligare ett par veckor. Men stort tack
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
yippie mitt UC gick från 7,5 till 4,9 då två förfrågningar försvann idag och nu är det sex förfrågningar kvar två försvinner i slutet av augusti, har gått från 50 till 4,9 på ett år.
Så får vi hoppas på det bästa.
Jag önskar så gärna att det går vägen och att inte bli nekad eller så för jag har lån utanför UC som kan ställa till det om de kollar kontohistorik. Så det är jag mest rädd för
Wow! Så mycket längre ett år. Jag väntar på att mitt UC ska ner, men händer inget. Men nu fick jag hopp att det blir bättre om ett halvår-år. När tänker du söka samlingslån och hur mycket har du utanför UC?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Wow! Så mycket längre ett år. Jag väntar på att mitt UC ska ner, men händer inget. Men nu fick jag hopp att det blir bättre om ett halvår-år. När tänker du söka samlingslån och hur mycket har du utanför UC?
Tack så mycket. Koncentrerat mig på att hålla mig borta från nya lån på UC och så och nu har jag 6 st kvar och två går ut nu i augusti och hoppas då på ännu bättre UC under 4 som är bra.
Jag har 90 000 kr utanför UC och vill inte gärna falla på att de upptäcks vid ev kontohistorik och det blir nej, så jag hoppas jag får napp överhuvudtaget och sen hoppas jag inte falla på detta med lån utanför UC och dessa behöver jag inte lösa nu, koncentrerar mig på att lösa det som finns på UC i första hand.
Du kommer att lyckas du med tack för omtanken
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Wow! Så mycket längre ett år. Jag väntar på att mitt UC ska ner, men händer inget. Men nu fick jag hopp att det blir bättre om ett halvår-år. När tänker du söka samlingslån och hur mycket har du utanför UC?
I slutet av augusti får det bli de fyra som är kvar då är från slutet av förra året och början av detta år och äldre än 6 mån så jag får hoppas någon beviljar mig då och att det löser sig. Finns många som sökt lån med sämre Uc här och lyckats.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Förutsättningar nu är
UC 4,9 %
Förfrågningar 6 st varav 2 försvinner i augusti
Synligt på UC 837 000
Inkomst 560 000 2021
Underskott 132 000
Hoppas jag får något förslag och att jag inte blir nekad eller så. Att det löser sig. Räntan får vara sämre
Tänkte söka på 350 000 kr
Hoppas jag får några erbjudanden i slutet av denna månad och hoppas hamna under 4
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Förutsättningar nu är
UC 4,9 %
Förfrågningar 6 st varav 2 försvinner i augusti
Synligt på UC 837 000
Inkomst 560 000 2021
Underskott 132 000
Hoppas jag får något förslag och att jag inte blir nekad eller så. Att det löser sig. Räntan får vara sämre
Tänkte söka på 350 000 kr
Hoppas jag får några erbjudanden i slutet av denna månad och hoppas hamna under 4
Vad tror ni ?
Tänkte vänta ut de två förfrågningar som försvinner nu i augusti och sen söka i slutet av augusti. Jag bryr mig inte om, om räntan blir lite sämre det viktiga för mig är att få bort mina krediter, jag hoppas få några erbjudanden och att inte lånen utanför UC på ca 95000 förstöra mina chanser om de vill se kontohistorik. Jag har peppat mig ett år för detta nu.
Har som mål att komma under 4 i UC och det gör jag nog en försvinner i nästa vecka och en den 26 aug, och efter det tänkte jag söka.
Tänkte söka på 350 000 kr då jag läst att fler beviljar den summan än högre, vad tycker ni ?
Jag tänkte också vilken förmedlare ska man använda ? Lendo eller Zmarta.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
511
Poäng
577
Även om det ju är riskabelt att "lova" något garanterat är jag 99 procent säker på att du kommer få erbjudanden som gör situationen enklare för dig. 95 K utanför UC ska inte vara några problem som jag ser det. Jag har säkert tagit tio samlingslån de senaste 12-15 åren och aldrig haft några problem att lösa krediter (Klarna, Fairlo osv) utanför UC. Vilken förmedlare du använder är nog mest en smakfråga. Jag har haft varit nöjd med både Advisa och Lendo men numera använder jag faktiskt "bara" Lendo. Dels av vana, dels enkelt/överskådligt, dels baserat på bra erfarenhet av dem. När du senare får bort resterande ff kan du ju söka om en gång per år varje gång du får 0 FF och försöka optimera om det du betalar på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp